Vanliga frågor

Vad kostar frakten?
Vi erbjuder fri frakt och fri retur på alla beställningar. Vi erbjuder även expressfrakt på mindre varor (upp till 2kg) för en kostnad av 199 kr. Vi erbjuder även hemleverans mot en kostnad av 79 kr för beställningar under 999 kr. Vi erbjuder även smidiga returer om ni inte skulle vara nöjd med er beställning. Ta kontakt med oss så skickar vi en retursedel till er.
Vart levererar ni?
Vi levererar i dagsläget till Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland men vi har planer på att uttöka till fler marknader i framtiden.
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Hos oss går det att betala på flera sätt, vi erbjuder Klarna, Google Pay, Apple Pay samt PayPal som betalalternativ. För att ta del av alla betalningsalternativen behöver ni först fylla i kontaktuppgifter, därefter välja fraktmetod, för att sedan kunna välja bland våra fyra erbjudna alternativ.

Vad gör jag om min beställning inte kommit efter 15 vardagar?
Om det gått mer än 15 vardagar så ber vi er informera vår kundtjänst om förseningen så hjälper vi er. Kontakta oss på support@hemosjal.se så hjälper vi dig.
Några få varor från vårt sortiment kan ta mellan 7-15 dagar att leverera. Om du har frågor kring just din leverans så tveka inte på att höra av dig.

I samband med att vi skickar er beställning så får du ett bekräftelsemail som innehåller ett spårningsnummer till din försändelse. 

Hur returnerar jag? 
Steg 1: Kontakta oss på mail och ange ert ordernummer samt att du önskar returerna i ämnesraden.

(Exempel: Ämnesrad: "Retur Ordernummer #45684).
Steg 2: Paketera varan väl. Använd alltid originalförpackning när ni returnerar en vara. Om varan skadas vid returen så kommer vi att göra ett värdeminskningsavdrag. Om det går så ber vi dig använda den förpackning du fått er vara i. Vi gör bedömning vid varje unik retur om storlek på avdraget, men minsta avdraget är 200 kr.

Steg 3: Vi bekostar din returfrakt. Ta kontakt med oss och förklara att du vill returnera din produkt och varor så skickar vi en retursedel till dig.
Från det att du som kund anmält retur/reklamation ska varan återfinnas hos oss senast inom 30 dagar, i linje med Konsumentverket. Vill du läsa mer om vad som gäller kan ni göra det på Konsumentsverkets hemsida här.
Hur lång garanti har jag när jag handlar hos er?
När du handlar hos oss så erbjuder vi er en 2 års garanti på samtliga varor som finns i vårt sortiment. Skulle det uppstå något fel med din vara så ber vi dig kontakta oss på support@hemosjal.se så hjälper vi dig vidare.

Avbeställningsperiod? 
När du handlar hos HEM & SJÄL kan du alltid avbryta din order fram tills det att vi skickat beställningen. Vi erbjuder en returrätt på 14 dagar från och med dagen efter det datum då du tagit emot din beställning.

Det innebär att du har 30 dagar på er att bestämma om du vill behålla din beställning eller skicka tillbaka hela eller delar av den. Om du bestämmer er för att returnera så ber vi dig kontakta oss.

När blir jag återbetald?
Det kan ta upp till 10 arbetsdagar för oss att hantera din retur och återbetala dig. Vi börjar hantera din retur så fort vi tagit emot försändelsen. När vi hanterat din retur så skickar vi ett bekräftelsemail till er om att vi tagit emot, hanterat och godkänt din retur och att en återbetalning är på väg.  

Återbetalningstiden kan variera bland bankerna men det tar i regel inte mer än 5 bankdagar från att vi genomfört återbetalningen tills att pengarna finns på ditt konto.